حفاری ممنوع بدون آگاهی

آمار مطالب

کل مطالب : 256
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 14

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 42
باردید دیروز : 44
بازدید هفته : 198
بازدید ماه : 688
بازدید سال : 2066
بازدید کلی : 187969

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 198
بازدید ماه : 688
بازدید کل : 187969
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : استادجعفری
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
نظرات

 

كار احمد نادعليان معرف آمیزه ای از هنر غارهاي ديرينه سنگي و ايران باستان است. او مستقيما بر روی زمين و بیشتر بر شن و سنگ هاي سواحل يا بركه هاي كم عمق رودخانه ها، آبگيرها و جويبارها، كار مي كند. وي را اغلب مي توان نزديك رودخانه هزار در روستاي پلور، تقريبا 65 كيلومتري شمال تهران دید كه با يك كلاه حصيري لبه پهن، در حال كندن نقوش ماهي، دست و پاي انساني، الهه هاي رودخانه و حيوانات، بر سنگ هايی است که در آب قرار دارند. از سال های 2001-2000، نادعليان مجموعه کار “رودخانه هزار” را شروع كرد كه تعداد بيشماري از حيوانات، ماهي و علائم انساني در بستر رودخانه پديد آمدند. از این اين مجموعه میتوان استباط کرد که تمثیلی مربوط به گذشته هستند و ممکن است قرنها قبل انجام شده باشند، اما در حقیقت در دوره پسا مدرن حجاري شده اند.

http://s6.picofile.com/file/8193953892/n1.jpg
نمودار کارهای نادعلیان در نقاط مختلف جهان- حجاری ها در سواحل دریاها و رودخانه ها اجرا شده اند. در نقاط آبی مستقیما بر روی صخره ها حجاری کرده و در نقاط نارنجی حجاریهایش به داخل آب پرتاب شده اند و یا در خاک دفن شده اند.
http://s6.picofile.com/file/8193953926/n2.jpg

نمودار صلیبی کار نادعلیان در چهار گوشه جهان

نمودار صلیبی کار نادعلیان در چهار گوشه جهان نادعلیان:این یاداشت را در آسمان نوشتم. من برای سفرهایم همیشه پرواز میکنم و پرواز را دوست دارم. نمیدانم آخرین پرواز کی خواهد بود. بسیاری از انسانها شنیدن قصه را دوست دارند و بسیاری قصه میگویند. من میخواهم قصه باشم. هنر و زندگی من همسان هستند و در پیوند با زندگیم میتوان هنرم را درک کرد.در 12 سال گذشته من به سرزمین های مختلفی سفر داشته ام و ماهی ام را به طبیعت هدیه کردم.کانال ونیز، رودخانه راک کراک واشینگتون، رودخانه تایمز لندن، رودخانه سن پاریس، رودخانه لی جینک چین، رودخانه راین آلمان، رودخانه دانوب صربستان، دریای مدیترانه، …در غربی ترین نقطه جهان (غربی ترین نقطه امریکا امریکا) در خلیج آلاسکا در مجاورت اقیانوس کبیر شمالی، و یا شرقی ترین نقطه جهان در اقیانوس کبیر شمالی و دریای چین شرقی و یا در دریای بارنتز در شمال کشورهای اسکاندیناوی و اقیانونس منجمد شمالی نزدیک به قطب شمال…در دورترین نقطه غرب عالم احساس عجیبی داشتم. زمان در آنجا یک روز کمتر از زمان در خانه ام بود. در نتیجه احساسم این بود که یک روز از عمر من کم شد و جوان شدم و در دورترین نقطه شرق زمان روز یک روز زودتر از سرزمینم تجربه کردم. در نزدیکی های قطب شمال تابستان برای من زمستان بود و نیمه شب همانند روز روشن … در آفریقای جنوبی من از بودن در فصل بهار در فصل پاییز لذت بردم. در ایران اولین روز بهار اولین روز سال نو ماست و من خوشحال بودم که در 22 ماه سپتامبر من در کیپ تاون یکی از جنوبی ترین نقاط قاره افریقا، بودم و شکوفه های درختان و گلهای بهاری را دیدم . در واقع من در یک سال دو سال نو را تجربه کردم. ما در دنیای شگفت انگیزی زندگی میکنیم . نیاکان ما چنین تجاربی را نداشته اند.من از اینکه به آفریقای جنوبی سفر کردم بسیار خوشحالم. برای من بسیار مهم بود که این سفر انجام شود چون اولین بار که در سال 1990 میلادی گذرنامه دریافت کردم به دلیل حاکمیت رژیم نژادپرستانه در آنجا من اجازه نداشتم به آنجا سفر کنم. حالا که ماهی های ایرانی من در آنجا ماندگار شدند بسیار خوشحال هستم. بعلاوه با این سفر نمودار کارهای من به شکل نقش یک گردونه مهر (بعلاوه) یا صلیبی بزرگ در جهان گسترش پیدا نموده است.حالا ماهی هایم به رودخانه های قاره افریقا، آبهای گرم اقیانوس هند و آبهای سرد اقیانوس اطلس جنوبی راه پیدا کردند. این ماهی ها در جویبارهای دهکده ام پلور متولد شدند، سپس به رودخانه های گوشه وکنار دنیا ملحق شدند و حالا در اقیانوس دهکده ی جهانی شنا میکنند .

http://s6.picofile.com/file/8193953992/n3.jpg

کارهای نادعلیان در گوشه و کنار آمریکا

[تصویر:  goddess_sand_print_15.jpg]

[تصویر:  cost_print_nadalian_25.jpg]

مهرهای استوانه ای

[تصویر:  cost_print_nadalian_08.jpg]

 

 

حفاری ممنوع.زیر خاکی.طلایاب.عتیقه یاب.باستان شناس

 


تعداد بازدید از این مطلب: 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود